söndag 20 januari 2008

En 8 månaders baby

Igår var vi på middag hos en familj med 2 barn. Jag har skrivit om mina känslor inför detta tidigare i veckan. Det var riktigt trevligt igår. Barnen var så söta och lilla baby-flickan har nu hunnit bli 8 månader. Klart att jag bara ville vara med henne hela tiden. Och hon skrek inte en enda gång när hon var hos mig. Så mysigt det var! Sen var hon ju tvungen att gå och lägga sig, men jag fick lov att titta in i hennes sovrum några gånger... Hon förde lite liv innan hon lyckades somna och sen låg hon tvärs över sängen, den lilla knytet... Åh... Hoppas vi börjar umgås lite oftare med dem. Trodde att jag skulle må dåligt efteråt, men jag blev faktiskt lite gladare.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt!
Det är märkligt hur olika det där kan vara - ibland kan jag också känna att jag nästan får energi och blir glad av att träffa barn/bebisar medan det ibland sliter all kraft ur mig.
Glad för att det gick bra den här gången! :)

Anna sa...

Oh, vad härligt att höra att du blev gladare av att träffa bebisen. Man vet ju aldrig hur man reagerar. Hoppas den här glada känslan sitter i, och nu håller jag tummarna för att den här veckan blir en plus-testar-vecka!

Kram

Anonym sa...

vet inte om det blivit ngt missförstånd...men vi har inte tänkt att adoptera...för går det inte så får det vara (låter starkare än det är) för vi har ju faktiskt en supersessa hemma

lillawi sa...

Hur gör du? Jag orkar inte alls med bäbisar och strålande mammalycka just nu. Det påminner mig bara om att jag är stans failure och det behöver jag inte tänka på mer än jag redan gör. Men kram till dig och grattis till att det faktiskt känns bra att umgås med småttingar!

lillawi