tisdag 30 oktober 2007

Snart gäller det!

Hoppas bara att tanten har försvunnit tillräckligt mycket på torsdag så att jag kan gå igenom undersökningen. Ringde till mottagningen idag eftersom jag börjat oroa mig över ev. insättning av pergotime.. Har ju läst att man börjar äta pergo på dag 3-5 och jag är ju på dag 7 på torsdag när jag ska dit. Vill ju inte vänta en hel cykel till (på kanske 50 dagar) för att få hjälp... Men sjuksköterskan på mottagningen sa att man kan börja på dag 7 och till och med på dag 10 om det skulle vara så... Känns skönt... Så om undersökningen är ok på torsdag så skriver läkaren ut pergo till mig då enligt ssk'n. Det verkar ju ändå inte som att läkarens semester (som jag förstod att han skulle ha snart) påverkar om jag får pergo eller inte.. Var ju lite rädd för det också nämligen. Man ska ju kollas under tiden så att äggen utvecklas som de ska... och det kan ju inte kollas om läkaren har semester...

Usch...vill bara att allt ska gå smidigt så att det rullar på så mycket som det bara går... Det blev verkligen rörigt det här..

Inga kommentarer: