söndag 14 oktober 2007

Nu börjar det

Ja, imorgon ska jag iväg och ta blodprover. De ska vara färdiganalyserade tills läkarbesöket veckan efter. Ska bli så skönt att karusellen äntligen sätter fart. Proverna kommer att visa om jag har haft äl eller inte. Vad jag vet har jag äl. Jag har alla symtom på det och äl-test ger utslag... Men det kan ju vara så mycket annat som inte stämmer.

Igår hade vi en trevlig kväll. Hade goda vänner på besök, så det blev god mat, rödvin och drinkar. Avslutade kvällen på stan. Det var kul! Man går ju inte ut så ofta nu för tiden. Tråkigt nog träffade jag på en bror till en kompis, vars bröllop vi var på i våras. Han berättade att hon nu är gravid. Klart jag blir glad för hennes skull, men varför funkar det så lätt för alla andra?? Tänk så lägligt att bli på smällen direkt efter att man har gift sig... Helt otroligt! Känns som att kvällens glädje försvann ett tag där. Ville absolut inte tänka några bebistankar igår, men samtalet förstörde feststämningen... Jag känner mig så ensam och utanför i denna bebisvärld...

1 kommentar:

Anonym sa...

Lycka till nu med blodprovet...och även jagb har varit på fest...med två superfina grav-magar...inte lätt att inte bli avis...