lördag 20 oktober 2007

Snart kommer det!

Tänkte så under hela vårt fikabesök hos makens farmor och farfar... Vi gifte oss i juli och nu väntar ju så klart hela släkten på bebisbeskedet... Har inte träffat farmorn och farfarn sedan bröllopet så det var ju så klart ett kärt återseende. Tyckte mig dock se blicken mot magen min så fort vi steg innanför dörren och sen satt jag bara och väntade på frågan..Men den kom aldrig.. Pratade om makens kusin som ska få tvillingar, men samtalsämnet gled inte in på oss.. Funderade på vad vi skulle ha svarat om frågan kom.. Skulle vi svarat ärligt att vi nu börjar med utredning eftersom vi försökt i över ett år, eller skulle vi som alltid annars svara att... ja..det vi kommer på för stunden? Vet faktiskt inte..

1 kommentar:

Anonym sa...

Jomen bitter, det blir man ju. Åtminstone emellanåt. Ibland är man full av hopp, och andra stunder är det bara maktlöshet och bitterhet!

F ö tycker jag att du ska svara ärligt om frågan nu kommer upp, t ex hos släktingar. Jag har, som jag sa förut, börjat göra det och när jag väl började så kändes det riktigt skönt! Sen kan man ju tillägga huruvida man vill att de ska fråga hur det går eller inte, det tror jag folk uppskattar. Många vet inte hur de ska förhålla sig till det eftersom man kan bli ledsen av frågan.