tisdag 23 oktober 2007

Läkarbesöket

Idag var maken och jag på vårt första läkarbesök. Vi fick en grundlig genomgång av hur fortsättningen ser ut. Känns jätteskönt att vi nu är på väg. Läkaren känns kanon och det verkar som att allt sätter fart ordentligt nu. Maken har ju lämnat prov på sina små simmare och han är "friskförklarad". Nu är det alltså jag som ska utredas vidare. Ultraljudet idag visade små blåsor här och var, så läkaren trodde att det kunde röra sig om PCO(s). Jag har ju även väldigt oregelbundna menscykler. Mina blodprover visade att jag har haft äl, så det är ju bra. Sköldkörtelprovet var också normalt den här gången, så jag slipper vidare behandling hos min husläkare. Vi ska alltså köra på med allt på den här mottagningen med samma läkare.

Nästa steg blir spolning/undersökning av äggledarna för att se om jag har fri passage. Om båda äggledarna har förträngningar eller stopp på annat sätt funkar det ju inte att bli gravid på vanligt sätt. Om allt ser normalt ut kommer jag att få äta Pergotime för att få äl med jämna mellanrum, senare ev. insemination... och om inte det funkar blir det IVF.

Jag förväntar att tanten dyker upp på fredag och när hon har lämnat mig är det dags för undersökningen av äggledarna. Har fått tid till torsdag nästa vecka, den 1 nov.

Helst av allt hoppas jag ju att tanten inte kommer alls, men det vore ju för bra för att vara sant. Dessutom borde läkaren väl ha sett en ev. graviditet på ultraljudet idag? Eller det kanske är för tidigt?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi får ta varann i hand och ge oss in i utredningarna land.

jag håller dig i handen om du håler min

Anonym sa...

Hej vännen!

vad fort det går för er! Håller tummarna även i fortsättningen!

Kram!