torsdag 1 november 2007

Dags för Pergotime

Sjuksköterskan tyckte att jag såg lite sammanbiten ut när jag visades in i undersökningsrummet. Jag sa som det var; att jag var riktigt nervös för att det skulle göra ont. Har ju läst en del på nätet om hur olika personer har upplevt det.

Åh! Vad jag gillar mottagningen vi går till. De är verkligen gulliga och man känner sig så omhändertagen! Nervositeten släppte efter att jag hade berättat om min oro. Både läkaren och sjuksköterskan var så förstående och förklarade allt så bra för mig. Själva genomspolningen gick bra på alla sätt och vis. Inga hinder någonstans och det kändes inte så mycket. Det gjorde lite ont i några sekunder, som om livmodern krampade (mensvärksliknande). Det gick över snabbt. Efter spolningen fick jag gå in på läkarkontoret och sitta ner en stund. På skrivbordet var det serverat två st. Doxyferm. En tog jag där och en ska jag ta ikväll för att förebygga infektion. Sen pratade läkaren en stund med mig, skrev ut Pergotime och det ska jag börja med redan idag. Så skönt att inte behöva vänta tills nästa cykel. Ska dit på tisdag igen för att undersökas. Hoppas då att man ser att Pergon har effekt.

Känner mig så glad efter detta. Har fått hoppet tillbaka även om jag vet att det finns så många som är oförklarligt barnlösa. Jag förstår ju faktiskt fortfarande inte varför vi inte har lyckats fast allt ser så bra ut. Det tycks ju inte finnas några uppenbara fel på oss förrutom mina olika långa cykler och tendens till PCO...

Ska försöka tänka positivt i alla fall. Kommer inte att berätta något på jobbet än, eftersom jag just nu inte kommer att behöva ta ledigt från jobbet något. Har lyckats pricka in läkarbesöken när jag är ledig. Skönt...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen!

Va skönt att du inte hade stopp någonstans! Själva har vi som jag mailade dig om äntligen fått remissen skriven - nu blir det IVF!

Anonym sa...

Skön läsning i positiv anda..det var er vändpunkt!