fredag 19 oktober 2007

Besök hos bebisvän

Ja, idag var det dax att träffa en liten bebis. Det är konstigt det där... Vissa nyblivna mammor och deras bebisar har jag ingen lust att träffa alls. Det skulle göra för ont. Men andra går bra.. eller egentligen bara dagens bebismamma och bebis. Det är något speciellt med den här vännen som gör att det känns kul att träffas ändå. Det finns ingen avundsjuka och inget som skär in i hjärtat mitt. Undrar varför egentligen. Hade egentligen tänkt berätta för henne om utredningen, men det blev liksom aldrig tillfälle. Hade känts fel att förstöra den glada stämningen med sådant. I och för sig borde hon ju också undra eftersom vi samtidigt efter förra sommaren började prata om barnönskningar sinsemellan... Sen blev hon gravid väldigt snabbt. Tog sig nog på första försöket. Jag har varit innerligt glad för hennes skull hela tiden utan delade känslor. När andra vänner har berättat har det gjort fruktansvärt ont. Visst är det konstigt?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej min vän!

Jag har också en vän där det inte gör ont, hon ska få barn i januari och jag bara gläds... visst är det konstigt? En del människor blir man så avundsjuk på att man nästan blir arg på dem ;)

Anonym sa...

De jag verkligen älskar har jag inga problem med, de är de jag inte riktigt bryr mig om som gör mest ont när de får barn...
/Pepparkasgumman