onsdag 1 oktober 2008

Inte bebbens fel

Bebisen höll sig väldigt lugn hela dagen igår, även när jag skulle sova och under natten. Så varför jag inte lyckades somna förrän klockan 7 i morse är en gåta. Jag försökte verkligen med allt i natt.. Lyssnade på avslappningsskivan två gånger i rad. Då slumrar jag till lite, men vaknar igen när musiken tar slut.. Sen när jag börjar om igen med att lyssna och gubben börjar prata, så far tankarna omkring igen... Borde kanske hitta någon skiva med enbart avslappnande musik. Det kanske fungerar bättre?

Förresten, någon som vet om bebisen lugnar ner sig märkvärt när förlossningen närmar sig? Jag vet ju att h*n rör sig mindre allt eftersom platsen i magen minskar, men kan man märka någon särskild skillnad just innan h*n är beredd att ta sig ut? Skulle vara trevligt med ett tecken :)

2 kommentarer:

Nina Granmo sa...

ja, enligt min barnmorska i alla fall. Min lugna unge pigna till rejält ikväll, så blir nog bara Idols...

Anonym sa...

Jag har hört att bebisen tar det lugnt precis innan för att spara/lagra energi och syre för att orka med förlossningen. *hoppas* Kram