onsdag 8 oktober 2008

Framsteg

SF-mått 36 cm idag, vecka 40+2. 2 cm mer än sist hos BM... Har inte brytt mig om att fråga om måttet i cm så mycket tidigare, men senaste veckorna har det ju varit intressant att jämföra hur mycket bebisen faktiskt växer i magen. Bebisen är nu fixerad och inte ruckbar! Vet inte om det är så mycket att bli glad för, men det känns i alla fall som ett framsteg jämfört med för två veckor sedan då huvudet faktiskt var ruckbart. Tog ett HB idag för att kolla om jag verkligen behöver fortsätta ta extra järn.. Har ju kört på med Blutsaft ett tag och nu är flaskan nästan tom igen. Känns ju onödigt att köpa en flaska till om det inte behövs. Hade i alla fall ett HB på hela 140, så det blir inga fler järnsnapsar för mig.

Fick en ny tid till BM till torsdag nästa vecka, men hon gissade på bebis till helgen... Lite på skämt då, alltså. Men hon påpekade faktiskt att det vanligaste är att gå max åtta dagar över BF. Hon kikade lite på vilka som har namnsdag lördag och söndag och på söndag skulle tydligen min farfar haft namnsdag (om han var i livet). Vi har faktiskt haft hans namn i tankarna om det nu skulle vara en liten pojke som kommer ut. Kanske ett tecken?

Glömde bort att väga mig idag och har ingen våg hemma... Men det är nog en viktuppgång på 17 kg nu, skulle jag tro.

Har kört på med kladdkaka ikväll, men den blev inte så kladdig, så jag tror inte att den kommer att ha någon effekt :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas ni inte behöver vänta så länge till nu!!