lördag 4 oktober 2008

BF-1

Tror att jag har haft lite sammandragningar. Inget som gör ont, men magen blir lite hård ibland. Vet inte om det kan vara ett tecken på att något snart är på gång. Har mer och mer börjat tänka på att saker faktiskt kan hända. Som när jag är ute på promenad med hunden till exempel, eller ännu värre... om jag går på stan... Om vattnet skulle gå när jag är ute på på vift någonstans. Hur skulle jag bära mig åt??

Jag har i alla fall skrivit en lista på vad jag vill ha med till förlossningen/BB. Den blev lång. Vet inte om jag kommer att behöva allt som jag skrivit upp. Vissa grejer är ju rena lyxgrejer. Kommer jag att orka föna till håret efter hårtvätt och kommer jag att orka lägga på lite mascara inför eventuella besök från nära och kära? De flesta grejerna är ju svåra att packa ner redan nu. Hemma går jag ju uteslutande omkring i sköna mysbyxor och jag har ju inte något överflöd av dem, så att packa ner dem nu är uteslutet. Samtidigt vill jag ju ha dem rena och fräscha när vi ska åka iväg. Hur gör alla andra?? Dessutom verkar min tilltänkta väska vara på vift...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det där med kläderna känner jag igen. Man vill ju vara bekväm hemma, samtidigt som man vill ha en del av dessa kläder med sig till bb. Har kommit fram till att i värsta fall så får man använda landstingets fina kläder en dag och låta sambon tvätta när han åker hem och sover.

Sandra sa...

Hihi jag känner igen mig så väl! Jag har ett par favorit mysmammabyxor som jag typ har flyttat in i. Sen har jag ett par favorit byxor som jag använder annars det är ett fasligt tvättande :-)

Jag tror att jag kommer slänga ner min foundation!!

Vilket bf datum har du??

Kram S

Anonym sa...

känner igen klädproblemet...men det blir liksom aldrig ngt problem...för de har så snygga särkar och morgonrockar och nättrosor och monsterbindor på förlossningen som men stussar runt i första dygnet (och då hinner ju din sambon/man tvätta om det behövs)