söndag 21 september 2008

Trött på dåliga nätter

Jag minns inte när jag senast tyckte att det skulle bli skönt att krypa ner i sängen på kvällen... Jo, det var väl när jag jobbade och hade nått slutet på arbetsveckan.. då någon gång... Nu fasar jag nästan för att gå och lägga mig. Fast jag är otroligt trött och tror att jag kommer att sova gott, blir det inte så. Jag har inte mycket annat att klaga på, så jag borde vara nöjd. Jag vet. Det skulle bara vara så skönt att känna sig utvilad. Det är väl nu man ska passa på att sova ordentigt så att man har energi att klara av det där maratonloppet till förlossning?

En annan sak som stör mig ("söker mig") på nätterna är att fingrarna liksom domnar. När jag försöker böja fingrarna hänger höger ringfinger liksom inte med. Det "hackar sig" efter de andra fingrarna. Obehagligt. När jag har vaknat till och stiger upp försvinner det efter ett tag...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som början till karpaltunnelsyndrom. Välkommen i klubben =( Du har ändå tur som får det så pass sent i graviditeten, det kommer inte hinna bli så jobbigt, det blir oftast värre och värre med tiden under graviditeten men går över efter förlossningen. Googla om du vill veta mer

Kram!

Anonym sa...

Åh så tråkigt med dålig sömn... Tyvärr lär det ju inte bli bättre efter bebisen kommer heller..
Kram

Lucia sa...

Till nallemaja: Fast då har "belöningen" kommit ju...
Kram!