söndag 7 september 2008

Randig

Dags för en ny magbild igen. Tyvärr gjorde vi misstaget att ta kort på eftermiddagen, efter att jag haft på mig mammakjolen i några timmar. Randen på magen efter resåren är ju inte så snygg...
Vecka 35+6
Idag har vi varit hos svärföräldrarna och hämtat en spjälsäng. Tänkte egentligen köpa på IKEA, men allt kostar ju mer än man har tänkt sig, så vi tackade ja till erbjudandet om den där sängen i alla fall. Ska måla den vit, så blir den säkert nästan lika fin, som den jag egentligen ville ha.
Sen var jag en sväng hos mamma och kollade igenom mina och systers gamla bebiskläder. Det fanns faktiskt en del söta som förhoppningsvis kan komma till användning. Ska tvätta allt kommande veckan och lägga i bebisens skåp. Knappt så att jag vågar. Har dessutom gått med på att ta en shoppingtur med mamma på lördag för att köpa något nytt till bebisen också. Jag vet ju att bebisen måste ha kläder, men jag drar mig så för att köpa. Oddsen för att allt ska sluta bra är ju så mycket högre än för att graviditeten ska sluta dåligt, men jag har tyvärr fortfarande en tendens till negativa tankar när det gäller mig själv och lycka.
Har förresten inte sett till något mer mjölkläckage sedan igår morse, så det kanske inte var det i alla fall...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin mage du har!

Anonym sa...

Jättemysfinmagen!!

Ut å bebisshoppa lite nu, det är verkligen urmysigt!

Anonym sa...

Magen är ju superfin, med eller utan kjolrand ;).. Så mysigt att shoppa loss lite, speciellt när jag gissar att mamma kommer erbjuda sig att betala =).. Kramar