torsdag 18 september 2008

Klantigt

Var på stan med en väninna och skulle fika.. Har verkligen följt alla kostråd för gravida hela tiden och inte ätit de där ostarna som jag verkligen älskar. Problemet idag var att caféet inte hade så mycket att välja mellan. Kom inte riktigt på vad det var med Brieost som var farligt, men frågade om "osten var pastöriserad". Killen bakom disken gav klartecken. Jag åt och det var sååå gott.. Sen kom jag på att det kanske inte hade med pastörisering eller inte att göra, utan om mögelbakterierna i osten. De försvinner väl inte pga. pastöriseringen?

Googlade när jag kom hem och inser nu mitt misstag.. Usch.. varför så klantig, så här i slutet på graviditeten? Dumma, dumma jag!

(förstår inte varför det står att det är den 18:e idag... 19:e ska det ju vara)

4 kommentarer:

Nina Granmo sa...

Har också ätit Brieost så kan tyvärr inte hjälpa.Men i Denmark e helt tillåtet så...

Anonym sa...

du det är helt ok - det är pastoriseringen som är det viktiga

Anonym sa...

Coolt :-) Tiden går så attans fort! Hoppas vi får glädja oss ungefär samtidigt då, om än av olika anledningar!
Kramar!!

Anonym sa...

Hihi.. ja så dumt det blev! Men gott var det.. Kram