torsdag 25 september 2008

Sista besöket?

Var hos BM idag. Hjärtljud... 140 någonting... Kollade inte HB mer eftersom det varit bra sista gångerna. Blodtrycket var bra, som tidigare. Har nu gått upp till 76 kg... alltså 16 kg hittills! Hoppas att det mesta nu på slutet är vätska. Bebisen ligger fortfarande på normalkurvan.. BM tror inte att det är en stor bebis.. kanske mellan 3 och 3,5 kg.. men hon sa också att eftersom jag är så lång så är det lätt att missbedöma storleken eftersom bebisen kan få mer plats i magen än vad hon kan känna... tydligen.. Så kanske det blir en 4 kg bebis i alla fall? Nästa besök är om två veckor.. alltså efter BF-datum... Enligt BM ligger nog BF-datum mellan 1:e och 5:e okt. Om man går efter första uträkningen som gjordes, dvs. efter senaste mensen, så är det den 1:e som gäller, men enligt UL är det den 5:e... Så jag hoppas att det blir snart...

Efter BM åkte vi och fyndade lite grejer. Köpte en skötbädd som vi kollat på tidigare. De kostar egentligen ca 270 kr.. men vi lyckades fynda för 65 kr. Inte precis det mönstret som jag ville ha, men maken var så nöjd över affären, så då är jag med nöjd :) Hittade även en sådan där tyggrej som man kan hänga på sidan av skötbordet, med en massa fack i för diverse saker. Det var sista exemplaret som hängt framme, så den fick vi 50 kr billigare.. Slutligen köpte jag en långärmad amningströja från BOOB som det var halva priset på.

Om man hade haft bebis här och nu, så hade jag nog köpt mycket mer.. Fanns tex. en sådan där Baby Björn bärsele som nu kostade 500 kr.. Annars är priset 900 ungefär... Även om jag skulle vilja ha en sådan, så känns det inte rätt att köpa nu..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du, nu är det nära för oss båda...jag ska till bm imorrn....

skärgårdstösen sa...

Nu är det verkligen spännande att besöka din blogg, få se vilken dag som blir dagen D!
Kramar till dej!

Anonym sa...

Tänk att det snart är dags för er att få träffa miraklet. Vad spännande... jag vill också vara så nära målet! Fast jag njuter av livet som gravid också! *ler* Håller tummarna för att ni inte ska behöva vänta allt för länge nu! Kram