söndag 14 september 2008

Höggravid?

Igår var jag, mamma och syster och shoppade till bebisen. På något sätt känns det självklart att bebisen måste ha kläder, men ändå konstigt att handla grejer till någon som på ett sätt inte finns i min verklighet än. Jag fick verkligen försöka fokusera på något som jag inte vet någonting om. Hur vet man vilka kläder som är mest praktiska för en bebis och hur vet man vilken storlek man ska köpa på tex. en vinteroverall (bäst att köpa nu, eftersom jag har en känsla av att de försvinner fort från affärerna)? Bara tanken på att det är vårt lilla mirakel, som ska bära kläderna, känns så magiskt.

Lite smakprov från gårdagens inköp

Nu har vi kommit nästan hela 37 veckor på väg. Egentligen skulle bebisen kunna komma när som helst nu. Tanken på att vänta i fleeeera veckor till känns lagom kul. Jag känner mig nog så redo som jag kan. Mer verkligt än så här kommer det nog inte att kännas förrän förlossningen sätter igång. Det spelar nog inte någon roll för min mentala förberedelse om det går några veckor till eller inte. Jag längtar verkligen efter att få träffa vårt underbara efterlängtade mirakel. Kan inte föreställa mig hur det första mötet kommer att kännas.

Bild tagen idag, vecka 36+6

Jag tycker fortfarande inte att jag ser någon skillnad på magstorleken på korten senaste veckorna. Jag känner mig större och magen känns lite otymlig nu, men det är allt. Höggravida brukar väl ändå se mer "gravida" ut?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oh, du har så jättefin gravidmage och ser alldeles förträffligt perfekt gravid ut! Men magen ser inte ut att ha 'sjunkit' än utan är toppig och fin.

Anonym sa...

Jag tycker allt att du ser mycket gravid ut :)

Anonym sa...

Fina kläder o fin mage! =) Kramar