fredag 1 augusti 2008

Gnällig?

Har kommit på en grej som faktiskt börjar bli lite jobbig. Har sovit uselt senaste veckan, trots att jag inte har jobbet att tänka på. Vet inte om det beror på värmen, eller graviditeten. Har svårt för att somna och hitta en skön sovställning. Bebisen verkar inte gilla när jag ligger på sidan (då blir det mycket liv där inne) och att ligga på rygg funkar inte när jag ska somna. När jag väl har somnat vaknar jag flera gånger på natten. Jag sover absolut bäst mellan kl. 05 och 09... Någon som känner igen sig?

3 kommentarer:

Petra sa...

Hej hej! Jo då, jag känner igen mig (trots att jag bara är i vecka 19). Jag brukar alltid somna liggandes på mage och det har jag inte kunnat göra sedan dagen de plockade ut mina ägg. *snyft* Och nu är det svårt att ligga på rygg för då får jag lite andnödskänsla så alltså återstår bara sidoläge. Det tycker min rygg är så där kul. Sen är det ju det eviga toaspringandet minst 4 ggr per natt, alla mardrömmar/stressdrömmar och så hettan ovanpå det. Känner att det är väldigt skönt med semester nu! :-)

Nina Granmo sa...

Känner absolut igen mig. Går bara o ligga på sida med en massa extra kuddar som stöd. O vaknar flera gånger per natt för wc eller annars bara. Ibland så klarvaken att e uppe itimtal läser, ser på datorn eller tar en smörgås o ändå försöker vara tyst så sambon inte ska vakna. Så måst hör ihop med graviditeten för annars brukar nog kunna sova minsann...

Anonym sa...

har samma problem. och så fort jag vänder på mig i sängen så blir jag kissnödig. tror att liten bråkar med sin mamma. Känns bra att man snart får vara hemma och vara ledig. Då kan man i alla fall sova lite middag om det behövs.