onsdag 30 juli 2008

Vecka 30+1

Idag har vi varit hos BM igen. Tre veckor sedan sist. Tycker faktiskt att tiden har gått ganska fort sedan sist. Idag var det en vikarierande BM, som jag gillade. Var både trevlig och kompetent. Bebisen ligger fortfarande med huvudet uppåt (fick till och med känna på huvudet själv idag, häftigt!!). Verkar inte vilja vända på sig än, alltså. Hjärtljuden var på 150, vilket BM sa var bra. Mitt blodvärde hade tyvärr sjunkit till 110 idag, så nu blir det Niferex för mig med, tyvärr. Usch. Tur att jag ska vara ledig nu. Magproblem är inte så kul att ha när man jobbar. Enligt BM ska Niferex vara skonsamma mot magen, men jag har ju läst annat på bland annat olika forum på nätet. Hade max gått upp något kg till i vikt, nu sammanlagt 9-10 kg viktuppgång. Minns inte exakt vad utgångsvikten var...

Har inte så många frågor att ställa till BM när vi är där. Mår ju fantastiskt bra och är så glad för det. En sak som jag har funderat över är ju hur bebisen påverkas av sol och värme. Jag älskar ju värmen, bara jag får vara på stranden. Har varit på stranden varje dag nu sedan i torsdags förra veckan (förrutom idag). Försöker tänka på att sitta med magen skyddad från solen och tar mig svalkande dopp då och då... Enligt BM så lider bebisen inte några direkta men av det, men man vet att värme, tex feber, stressar bebisen vilket märks på högre hjärtljud. Så bäst är alltså att ta det lugnt med sol och värme, gärna skydda magen med något plagg... Ska tänka på det.

Idag efter BM-besöket har vi pysslat hemma med att inreda altanen. Har köpt nya möbler, växter och krukor. Blev så fint! Imorgon bär det av till grannlandet på en endagsutflykt. Hoppas på lagom varmt väder :)

Inga kommentarer: