fredag 15 augusti 2008

VUL och UL

Vi har fått papperskopior på våra VUL- och UL-bilder. Vi har en fungerande scanner, men har aldrig använt den. Trodde att det skulle vara krångligt, men den var riktigt enkel att använda. Så nu har jag scannat in våra bilder och visar lilla bebisens utveckling i magen.

Vecka 7+3 får vi se ett tickande hjärta hos vårt lilla mirakel med hjälp av VUL hos vår underbara läkare.


Vi blev erbjudna att komma tillbaka två veckor senare, vecka 9+2, för en ytterligare kontroll att lilla räkan fortfarande var vid liv.


På inskrivningen hos BM, vecka 10+4, kände jag mig orolig. Kände mig ju inte särskilt gravid. BM började därför med ett UL för min skull och visst levde lilla bebisen loppan i magen min.

Vecka 17+1. Det "obligatoriska" UL. Allt såg fint ut. Lättnad.

Inga kommentarer: