tisdag 19 augusti 2008

Helvändning

Har varit hos BM idag och fått det glädjande beskedet att bebisen nu ligger med huvudet nedåt. Inte fixerat än, men BM trodde i alla fall inte att bebisen kommer att lägga sig "fel" nu. Så tankarna på snitt lägger jag på hyllan ett tag. Trots min "lilla" mage är bebisen normalstor och följer kurvan bra. Jag har nu sammanlagt gått upp 12 kg. Undrar hur många till det blir...

Glädjebeskedet nummer två var att mitt HB har gått upp från 110 till 130 på två veckor. Jag skippade ju Niferex och började med Ferronol från hälsokostaffären istället. BM tyckte att det ju var utmärkt, men sa att hon ju inte "fick" lov att rekommendera hälsokostpreparat. Det visste jag ju redan.

Har idag även gått på första föräldraträffen. Verkade vara trevligt folk där, men känner mig lite obekväm med att dela mina tankar med dem. Känner lite press att man ska lära känna varandra för att man senare ska ha någon att umgås med. Dumma tankar, men jag tror nog att de andra kände lite som jag också. Man har ju hört från sina vänner att det är på föräldrautbildningen man skaffar sina framtida fikavänner...

2 kommentarer:

Anonym sa...

hade exakt de tankarna om f-grupp som du har nu...de satt i mer eller mindre under graviditeten. Vi hade turen att få samma grupp sedan när bebisarna var födda. Några av tjejerna (med manliga bihang) är några av mina absolut bästa vänner nu

lillawi sa...

Gratulerar till vänd bebis - och höjt järnvärde förstås!

Det kan ju bli så bra som Tisalen beskriver med föräldraträffar, beror nog helt på vilka man hamnar tillsammans med.

Jag kommer inte gå på några föräldraträffar alls eftersom mödravården jag valt är inne i stan, inte i förortsträsket där jag bor. Däremot så lär det ju bli föräldragrupper på BVC sedan.

Mina erfarenheter från förra barnet är att jag funkar sämre med en "påtvingad" grupp med folk - ingen ur dåvarande föräldragrupp umgås jag med idag. Däremot har jag fortfarande kontakt med vänner jag lärde känna via nätet, vi fikade regelbundet under gravid- och bebistid och håller alltjämt kontakt.

lillawi