tisdag 12 augusti 2008

Börjar närma sig

Nu har jag gått in i vecka 33, vilket faktiskt betyder att bebisens ankomst börjar närma sig. Makens syster födde båda sina barn i vecka 35 eller 36 och de var fullt utvecklade. Inte för att det skulle gälla mig, men det får mig ändå att tänka på att vi skulle kunna få barn väldigt snart. Allt från vecka 38 är ju normalt, även om de flesta förstföderskor går över tiden. Jag mår fortfarande oförskämt bra (peppar, peppar...). Har ju svårt att få till någon bra sömn, men jag är ju ledig nu, så det gör ju inget egentligen. Det hade ju varit mycket värre om jag skulle upp tidigt och jobba.

Mitt blodvärde var ju inte så bra sist jag var hos BM. Skulle börja med järntabletter (Niferex) och gjorde det i några dagar. Magen gillade dem inte, så när jag fick tips om annat alternativ nappade jag direkt. Har börjat ta ett järnpreparat från hälsokostaffären istället. Det heter "ferronol" och magen mår bra nu i alla fall. Enligt expediten hade en gravid tjej visst ökat sitt blodvärde riktigt ordentligt av det, så att hennes BM blev riktigt förvånad att det hade fungerat så bra. Är lite skeptisk till det hela får jag ju säga, men det är i alla fall värt ett försök. Ska till BM nästa vecka igen, så då får jag veta om det fungerar eller inte. Konstigt i så fall varför BM bara rekommenderar tabletter.
Avslutar med en några dagar gammal bild...

Vecka 31+6

2 kommentarer:

Anonym sa...

BM rekomnederar bara apotekstabletter eftersom hälsokostpreparat inte hjälper....De ska ha för lågt järninnehåll.

Jag käkar Niferex - min mage är kass. Allt rusar rakt igenom...fördelen är att jag inte går upp så mycket i vikt förstås ;)

Skriv gärna om hur ditt järnvärde reagerade på hälsokostpreparatet för jag är jäkligt less på niferexen. *håller tummarna för att du ska ha fått ett alldelles suveränt järnvärde*

Riktigt snygg mage måste jag säga. ganlsa lik min ;)

skärgårdstösen sa...

Ifall du inte lagt märke till det, din mage putar! =D