onsdag 13 augusti 2008

Amnings BH

Blev rekommenderad av en god vän att inhandla en amnings-bh innan bebisen kommer. Var inne en snabbis på Polarn O. Pyret med en annan vän och fick syn på en kul amnings-bh. Den såg liksom VÄLDIGT praktisk ut, med dragkedjor.. Såg inte vidare snygg ut, så vi skattade lite lätt när vi kollade in den... Expediten i butiken kom då fram och började prata om hur bra den där bh:n är. Den är tydligen designad av en kvinna som störde sig enormt på "vanliga" amningsbehåar som man tydligen måste använda två händer för att knäppa. Ena handen är ju upptagen med att hålla i bebisen, så det verkar ju lite krångligt med de vanliga som finns. Det fanns några Bh-ar kvar på nedsatt pris, men jag köpte inte då. Polarn O. Pyret ska visst inte fortsätta sälja dem eftersom det inte är deras "eget" märke, men expediten hänvisade till internet där man kan köpa.

Idag när jag var i stan igen slog jag till... så nu har jag en fin-fin amnings-bh som jag hoppas ska komma till användning.
Bilden till ovan kommer från dobidobi.se, men AnnaCecilias hemsida hittar ni här

3 kommentarer:

Anonym sa...

Två händer för att knäppa? Jag som alltid tyckt att de är så enkla att knäppa med en hand.

Köpte du en med dragkedja? Då får du recensera sen så att man får veta hur den funkar.

Simon sa...

hoppas du har en bra dag!

Anonym sa...

Efter några gångers amningsövning så fungerar det faktiskt hinla bra att knäppa vanliga amningsbhar med en hand...fast det skiter sig liksom i alla fall om man ändå måste pula med inlägg (jag läckte som ett såll) och uppsamlingskoppar. Bebisen ligger ju under denna läckagetid ganska still i knät så att man faktiskt har två händer fria (eller ngn annan stans). Det som är absolut, åxå, väldigt värt att investera i är amningstoppar - typ från boob. Dyra men jäkligt bra (Polarn och Pyrets är bra åxå. Jag köpte nyss på www.4mom.se till halva reapriset - de har fortfarande rea - kolla om det finns ngt bra kvar