torsdag 29 november 2007

Insemination?

Ringde idag till mott. för att boka tid för nytt VUL. Jag ska ju äta minst två Pergotime-kurer till är det tänkt. Den här gången blir det dubbel dos med start på måndag (dag 5). Ska på VUL den 10 dec (dag 12). Hon ville egentligen att jag skulle kommit dit redan runt dag 9 för att inte missa äl, men eftersom jag har långa cykler och tanten den här gången kom på dag 35 samt att jag inte kan ta ledigt från jobbet hur som helst, så får vi ta dag 12. Mott-ssk'n frågade hur det var sagt med insemination. Läkaren har ju pratat om det med oss, men jag förstod inte det som att det var tänkt så tidigt. Hoppas att vi kan få testa det snart i alla fall.. Det är faktiskt en oerhörd psykisk påfrestning att ha sex på beställning. Det blir liksom inte lättare av att vi jobbar olika tider och ibland inte ses alls någon dag. Jag tycker ändå att maken och jag har fixat det bra. Inget tjat från någons sida, utan ett gemensamt mål i fokus och en gemensam kamp.

4 kommentarer:

Tingeling sa...

Ja, precis - varför inte prova på insemination? Då ökar man i alla fall litegrann på chanserna att lyckas. Ja, och så slipper man ju det där med "sex på beställning", vilket faktiskt är förödande för parförhållandet. (KAN vara)
Lycka till!

Lilla J sa...

Oj, gör de insemination så tidigt? Kan ju vara skönt för er att få mer konkret hjälp iaf!

Vet precis vad du menar med det där med sex på beställning, Gud vad svårt det kan vara. Tyvärr blir det ju ofta så om man inte vill missa ÄL, men det är ju en del av kampen.

Kram på dig!

Anna sa...

Hoppas att ni får börja med inseminationer. Passa på att ta emot hjälpen om ni får den.

Hoppas, hoppas att det ska hjälpa er...

Många kramar

Anonym sa...

vet precis vad du menar. "oj nu är klockan 16,seså de är dags att ha sex nu". nej men inte långt ifrån...hoppas du har fortsatt glädje av min blogg!

//Terppa