torsdag 15 november 2007

Saker som är mindre roliga

1. Att få inbjudan till Me&i party.

Kommentar: Inbjudan kom som ett mail från en kompis, som skickat det här mailet som ett massmail. Men nog borde hon veta vilka hon väljer att skicka till?

Mitt svar på mailet: "Hej! Jo, de ha söta kläder, men jag är nog inte rätt målgrupp.. Får träffas någon annan gång istället.. Tackar för inbjudan ändå. Kram"

Hennes svar: "Ni har väl småbarn på (min makes namn) sida! Perfekt julklapp!"

Kommentar: ????? Grrr.. Finns ingen kommentar.. Hur korkad får man bli?? Jo, visst. Jag kommer! Jag har gärna myskväll med köpkåta småbarnsmammor och gravida!!! Hon vet ju att vi vill ha barn. Hur empatilös får man bli??

2. Vänner som frågar men inte fixar ett svar

Vännen i fråga skev ett mail och tackade för doppresenten de fick på dopet. Hon skrev även "Hoppas allt e bra med dej tyckte att du verkade lite "nere"!?. Tråkigt att vi inte hann prata mer men det får bli en annan gång. Kram"

Mitt ungefärliga svar: "Jag har varit trött och det har hänt en del saker sista tiden. Hoppas jag inte förstörde stämningen."

Hennes svar: INGET!!! Och mitt svar mailade jag för 3 dagar sen. Hur svårt är det att svara på ett mail när man ändå har tid att blogga???

4 kommentarer:

Anonym sa...

FY FAN vad smaklöst...man upphör aldrig att förvånas över omgivningen förmåga att trampa snett.

och lika tragiskt med vännen...men det kan faktiskt vara så att hon inte trodde du ville berätta mer...och därför inte frågar

Anonym sa...

Har svart dig i min blogg ifall det är fler som undrara samma sak...

Lilla J sa...

Hej!
Jag instämmer med Tisalen: folk kan vara vansinnigt tanklösa ibland!
Jag har precis hittat hit till din blogg. Slutade som du med p-piller 2006, i april närmare bestämt men plusset vägrar infinna sig =(
Hoppas det blir både din och min tur snart!
Kram

Anna sa...

Oh...ja, man kan bli tokig för mindre!!! Jag kan på nåt sätt förstå knepiga kommentarer från de som inte vet om att man försöker bli gravid, men de som vet??? Qué? Jag är fascinerad över den bristande empati man faktiskt möter. På nåt sätt kanske det ärså med nyblivna mödrar, de fixar inte annat socialt sällskap än andra morsor...

Jag hoppas att du har andra vänner som förstår din situation bättre...

Kram