onsdag 19 december 2007

Smärtsam aktivitet

Var på julbord med jobbet igår kväll, så jag har inte hunnit uppdatera här som jag egentligen hade tänkt. I måndags kände jag av diverse stickningar i nedre delen av magen och på kvällen fick jag rejäl kramp i magen. Det kändes som att hela magen knöt sig, liknande mensvärk, fast tio gånger värre! Jag har ju haft något liknande en gång förut, då jag höll på att svimma, men då gick ju värken över på några sekunder. Den här gången höll det i sig i säkert en kvart. Maken min var nästan på väl att ringa efter ambulans, eftersom jag hade så j-a ont! Sen var jag helt matt och frusen och somnade gott... Jag undrar verkligen vad det var för något. Cysta?? För övrigt har jag inga symtom som påminner om graviditet... Så trist...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vad konstigt! Hoppas inte det kommer igen.
Kramar

Tingeling sa...

Vad jobbigt. Och när det hänt tidigare också!
Jag förstår så väl hur det känns att inte fatta vad som sker i kroppen, jag har också diverse märkligheter på gång nu och då och har not a clue vad det handlar om. Men det där låter jättetungt, att ha en sån smärta.
Har du pratat med någon läkare om det?

lillawi sa...

Vill inte väcka förhoppningarna alldeles men just såna här attacker har jag upplevt några gånger i livet. När jag varit gravid...

Kram, tumhållning och önskningar om en god jul!

lillawi

lillawi sa...

Lucia! Svarar igen eftersom jag såg att du skrivit på min blogg. Det har hänt vid ett par tillfällen när jag varit gravid att jag fått en sån här liknande attack som du beskriver. Allra ondast gjorde det den gången jag var gravid med min dotter. Det var i Pergotimestimulerad cykel. Vid tiden för mens fick jag jätteskarp smärta i typ 15-20 min som sedan gick över. Och ingen mens alltså utan en mycket frisk graviditet.
Symtom i övrigt har varierat. Men jag är ju en person som har mycket pms. Så jag har mest känt mig som om mensen ska komma i vilken sekund som helst, i alla mina tidiga graviditeter. Nu senast fick jag värk i ryggen vilket jag aldrig brukar ha, och nästäppa. Illamående brukar inte komma förrän v 8-9.

Jag hoppas och önskar att du får ett fint besked om några dagar!

lillawi