måndag 24 september 2007

Dagen innan BIM

Förra gången kom tanten två dagar innan BIM. Så den här gången har jag varit beredd sedan igår. Igår morse (fm) kände jag att tanten var på väg. Men det var bara någon halvt missfärgad flytning. Sen kom det inget mer. Inte idag heller. Hittills alltså. Hon drar väl bara ut på eländet. Hon har nog hittat hit tills imorgon. Allt annat är en dröm. Den här cykeln har varit en riktig mardröm. Om jag inte skulle vara gravid nu, vilket jag så klart inte är, så undrar jag hur min kropp skulle bete sig vid en eventuell graviditet.

Jag är nu på dag 34 tror jag. Cirka två veckor efter att tanten dök upp förra gången fick jag utslag på äl-testet. Jaha, tänkte jag. "Då blir det en kort cykel den här gången" och förförde maken min. Kort eller normal längd på cykeln betyder ju desto fler chanser att bli gravid. Det konstiga var att jag har känt en viss aktivitet i livmoderstrakten till och från för ca två veckor sen. Trodde att tanten var på gång då, men hon kom aldrig. Efter någon vecka kom det välkända trådiga äl-sekretet och äl-testet gav fett utslag två dagar i rad. Konstigt med utslag på äl-testet vid mist två tillfällen med flera veckor emellan under samma cykel. Det är ju inte helt normalt. Vad jag vet är att äl-test även kan ge utslag vid graviditet, men jag hade ju tydligt äl-sekret, så jag tänkte att det nog var bäst att förföra maken igen, vilket jag gjorde.

För exakt en vecka sen, alltså i måndags förra veckan fick jag en otrolig smärta i livmoderstrakten. Det kändes som "tantvärk" fast tio gånger värre. Det var som att hela magen krampade. Jag blev totalt svettig, yr och höll på att svimma. Var tvungen att lägga mig ner och vila en stund. Det gick väl över efter några minuter, men jag kände mig yr och konstig hela dagen. Sedan dess har det varit lugnt och här sitter jag nu och delar med mig av min konstiga cykel. Nu återstår bara att vänta och se vad som händer...

Inga kommentarer: