tisdag 11 december 2007

Insemination nr 1

Åkte på en jobbig förkylning igår kväll när jag jobbade. Trodde först att jag var allergiskt mot något eftersom snuvan kom så snabbt, men det har hållt i sig. Idag har jag känt mig som en zombie hela dagen på jobbet. Fick i alla fall mycket gjort på fm, så jag kunde med gott samvete sluta två timmar tidigare. Väl framme på mott fick jag sitta ner och vänta en bra stund. De små simmarna var inte färdigtvättade nämligen. Själva inseminationen kändes ingenting. Jag förberedde mig på liknande mensvärk, men jag blev förvånad när de sa att det var klart. Undrar verkligen om 2 ml simmare kan göra effekt. Fick ligga och vila i 20 minuter efteråt och har blivit uppmanad att ta det lugnt ikväll, jäsa på soffan och ingen aerobic enligt läkaren. Han klappade mig lite på armen och sa att "detta är hokus pokus, vet du" och sen sa den piffiga ssk'n att jag skulle höra av mig sen när mensen är en vecka sen....eller något sånt... Vi får inte make love tonight, men imorgon får vi mer än gärna. Ena sekunden känner jag stort hopp och andra sekunden tänker jag negativt, räknar på om simmarna verkligen kan hålla sig kvar där inne tills ägget/äggen släpps... Känns bara för otroligt att det skulle kunna fungera.

4 kommentarer:

Anonym sa...

och vad roligt...då ska du ringa honom straxt efter nyår då ;)

http://tisalen.blogg.se/

Tingeling sa...

Tjohej, nu ska vi verkligen tro att det här är hokuspokus!! :)
Tummarna upp!

Lilla J sa...

Vad spännande! Grymt skönt om det kan lyckas på detta sätt ju, och ni slipper IVF-träsket! Fast nu fattar jag inte varför de inte erbjudit oss insemination =(

Håller tummarna för ett plus om ett par veckor!

Kramis

Anna sa...

Hej vännen. Ja, jag har hållit mig undan, fast kanske inte frivilligt... har inte haft tid att sitta vid datorn alls :(

Men oj vad spännande med inseminationen!!! Jag håller alla tummar o tår för att det ska gå bra. Vad härligt att ni inte har behövt vänta så länge!

Måste stänga av nu, men jag ska försöka hinna läsa ikapp allt du skrivit...ligger efter!

Många kramar och tumhållningar
Zelda