fredag 28 december 2007

Olägligt

Ringde till mottagningen idag för att boka in nya tider för VUL och insemination. Jag är på dag 12 den 7:e januari. De har jul- och nyårsstängt nu och öppnar inte förrän den 7:e januari!!! Hur fan kan man göra så??? Min kropp har ju inte jul- och nyårsstängt!!! Jag får ringa som en galning på morgonen den 7:e, men jag antar att det är kört med så kort varsel. Det blir ju säkert svårt för dem att boka in mig och krångligt för mig att ta ledigt från jobbet utan förvarning. Åh! Vad frustrerad och arg jag blir! Jag har ju tänkt att köra på med mina sista Pergo-tabletter, men är det verkligen lönt om vi inte får chansen till insemination??? Just nu är det bara för mycket för mig att hantera. Ska snart åka till jobbet och sura hela helgen... Suck..

5 kommentarer:

lillawi sa...

Usch och fy för semesterstängda kliniker. I know the feeling. Alltför väl. I somras inga försök. Anledning - semesterstängt. Vi hann ett försök efter sommaren. Som ju slutade i pluss och oändlig lycka innan det kraschade i avstannad graviditet och skrapning. Det var allt vi hann med i höstas. För vårt sista tåg för 2007 gick i november - och då blev vårt försök uppskjutet pga slemhinna som inte såg helt ok ut. Den såg jättefin ut nu i december, men vad hjälper det? Kliniken stänger i jul och nyår = inga försök. Vårt nästa ivf-tåg går först i januari. Vänta och vänta... Gör vi just nåt annat?

Prova ring tidigt, tidigt den 7 januari. Jag håller tummarna att de kan ta emot dig med kort varsel!

Tingeling sa...

Kram till dig! Det kan gå vägen även utan insemination, men förstår din frustration!
hälsningar av Ting som löjligt förhoppningsfull kör med Prego (Clomifen i Finland) och inget annat. All lycka!!
Och ja, RING DEM genast på morgonen den 7:e.
Gott Nytt Baby-år!

Anonym sa...

Hoppas att du får tag på dem i tid och att ni hinner. Men annars kanske ni kan köra med Pergo, men utan insemination? Så att inte månaden går helt förbi bara.

Tråkigt att det inte gick er väg den här månaden. Kram och hopp om ett bättre 2008!

http://lilla2an.wordpress.com

Anonym sa...

Hej tjejen!

Jo då, jag mår i alla fall bättre än jag har mått.. Har så mycket att göra så man hinner liksom inte med att känna efter heller.

Hoppas att ni snart får ett plus eller om inte annat ett besked så ni kan gå vidare och få den hjälp ni behöver!

Kram!

Anonym sa...

Ja du....sjukvårdens öpppettider är inte så hjälpsamma