måndag 10 december 2007

Snabba ryck

Har nästan precis kommit hem från mott och apoteket. Hade finfina äggblåsor nu. Två st. är över 20 mm, så jag har svarat bra på Pergotime den här gången, antagligen bättre än förra gången, vad jag förstår. Det kommer alltså inte att bli tal om att äta trippelkur Pergo enl. läkaren. Jag blev aldeles paff idag på mott. Jag ska bli inseminerad imorgon! Jag kunde välja mellan imorgon em eller ons morgon. Inte lätt att sitta där på mott. utan att ha planerat något med jobbet eller maken. Det blev snabba ryck till apoteket där jag hämtade ut äl-sprutan. Sen hem och ringa till jobbet, berättade hela historien för en arbetskamrat på två minuter för att höra om vi kan lösa bemanningen de aktuella dagarna om jag tar komp-ledigt. Hon förstod och ställer upp och börjar tidigare om det behövs. Puh! Så det blir imorgon em det händer! Har tagit sprutan och hoppas på att jag inte får knäppa biverkningar av den. Imorgon 13.30 ska maken vara på mott och lämna in lite simmare och 15.00 ska jag vara där. Känner äntligen lite hopp nu. Känns så skönt att vi får testa på det här så tidigt så att vi om vi behöver kan gå vidare till nästa steg relativt fort. Nu måste jag äta frukost. Känner att blodsockret börjar bli lite lågt...

2 kommentarer:

Anonym sa...

LYCKA TILL min vän!!!!! Åh, som jag hoppas!

KRAM!

Anonym sa...

Spännande!! Lycka till nu!

http://lilla2an.wordpress.com