torsdag 17 april 2008

Chokladexperiment

Innan jag blev gravid var jag galen i choklad. En stor Marabou chokladkaka kunde lätt slinka ner en tv-kväll. När plusset kom var jag först sugen på "Never-stop" i mängder, sen föråt jag mig nog på det. Har inte haft något sug efter choklad på någon månad, men när jag var i Ullared för en vecka sen fick en Marabou schweizernöt följa med hem. Den var mycket god, kan jag lova. Under den chokladfria tiden har min hy i ansiktet varit kanonfin. Jag har alltid fått sämre hy i samband med tantbesök annars, så jag trodde att det kanske hade med graviditeten i sig att göra, att hyn har blivit bättre. Har nu insett att det nog faktiskt är chokladens fel. I samband med tantbesök har ju sötsuget kommit. Efter några dagars ätande av choklad vaknade jag idag med ett par hemska bultande finnar. En trevlig på hakan och en i pannan. Inte kul. Får nog ta och sluta med frossandet, tyvärr...

Inga kommentarer: