måndag 25 februari 2008

Magont

Usch! Fick värsta magknipet idag när jag kom hem från jobbet. Kändes just som vanligt magknip och kom när jag höll på med att slänga i mig två snabba smörgåsar på vrålhungrig mage. Klart att det var vanligt magknip... magen svällde upp rejält och såg ut som en gravidmage. Kändes som om (ursäkta) någon form av flytningar gjorde entré och genast tänkte jag blod och missfall. Inget blod i sikte nu i alla fall, men oron finns där. Maken fick genast dåligt samvete för vår mysstund igår (första på 6 veckor eller vad han nu räknade ut det till). Det är väl ingen fara med lite mys, eller? Dock har jag hört att vissa par fått sexförbud när missfallsrisken är stor. Själv är jag mer orolig för vår galne hund som får fnatt ibland och hoppar upp på magen min utan förvarning. Hennes små tassar ger faktiskt ordentliga smällar...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sex ska vara totalt ofarligt för en normal graviditet

Själv är jag avhållsam av två anledningar
1) progesteronet är inte sexigt. Vittt kladd förjämnan är avtändande
2)Jag är livrädd för att det ska komma lite blod pga av att jag är käsnlig och jag vill helt enkelt inte utsätta mig och oss för den oron innanjag sett på nästa UL att allt är ok

skärgårdstösen sa...

Har en 40+ kg hund som tror han är en liten knähund och det resulterar i att han far fram som en ångvält övern en i soffan...

Anonym sa...

hej!
känner igen det där, är oxå nojig av mig när det gäller lillen i magen...
Jag är i slutet på v. 15 nu (hej, de e pessimisten från ab-bloggen förresten)...
lycka till me magen och hör gärna av dig då o då så får vi se hur det går för varann. =)

jag ska göra mitt "riktiga ul" 1/4, i v. 19...=) har gjort två vul och ett ul redan... som sagt, nojig! =)