lördag 16 februari 2008

Vilken vecka?

Har fått någon fråga om vilken vecka jag är i. När jag kollar runt på olika graviditetsuträknare är jag i vecka 7 eller 8. På de flesta uträknare är jag i vecka 7 (6+6) men enligt någon annan redan i vecka 8 (7+2). Jag förstår inte riktigt varför det skiljer sig åt, men kanske beroende på menscykelns längd eller längd mellan äl och BIM? Vad som borde stämma är att jag i alla fall har gått in i vecka 8 när VUL:et görs på torsdag... Åh, vad jag längtar efter att få veta. Jag är så glad att vi blev erbjudna VUL så här tidigt. Det måste vara fruktansvärt att gå och tro att man är gravid och sen visar det sig att fostret inte levt sedan kanske vecka 6... Att få veta vilket känns viktigt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vet du när du hade ÄL? Dit är det två veckor...så räkna 2+0 där och utgå från det. Det stämde på mig vid mitt VUL så när som på 1 dag