torsdag 21 februari 2008

Glädje

Nu har vi sett vår minibebis! Det finns alltså något levande där inne i magen! Hjärtat fladdrade på och vi fick med oss det obligatoriska bildbeviset. Det lilla miraklet är nu 16 mm (om jag har förstått det rätt). Läkaren tyckte först att han såg två stycken där inne, men han kunde visst inte se riktigt och han bestämde sig till slut för att det finns en där. Vi blev erbjudna ett VUL till om ett par veckor, som vi tackade ja till. Då är jag, om det lilla pyret hänger sig kvar, i vecka 10. Det känns dock som att det är lång tid mellan vecka 10 och vecka 17 då det "vanliga" ultraljudet görs. Skulle så klart vilja få göra ett VUL där emellan också. Snart ska jag ta mig samman och ringa till MVC för att få tid för inskrivning. Det känns verkligen overkligt. Ska jag gå till MVC i annat syfte än att få p-piller? Jag minns när jag var där någon gång för länge sen. Då sa barnmorskan att man lättare blir gravid om man skippar sista pillret i kartan. Vad var det för skitsnack, egentligen? Någon som hört talas om det?

9 kommentarer:

Anna sa...

Oh vad härligt!!! Stort grattis tjejen!!!

Kram

Nina Granmo sa...

Grattis, grattis! det var en stor en!

skärgårdstösen sa...

Härligt! Få se hur många de hittar på nästa vul =) Grattis!

lillawi sa...

FANTASTISKT! Stort stort grattis, vilket underbart besked!

lillawi

Anonym sa...

Grattis här med!

Lilla J sa...

Åh grattis! Så härligt!!

(Hmmm, aldrig hört det där om sista pillret, låter som ren smörja...)

Kram!

Anonym sa...

Grattis, vad härligt!

deaslangtan sa...

Grattis!
(Och det där med att skippa sista pillret har jag aldrig hört om...)

Bessi sa...

hej är ibland inne och smygläser din blogg!Grattis till Bebben!