lördag 2 februari 2008

Tvivel

Jag borde ju vara bubblande glad, men jag tvivlar verkligen på att jag är gravid. Efter att ha läst vad lillawi skriver, så börjar jag tvivla. Tänkte om det är äl-sprutan (Ovitrelle) som ger positivt test 3 veckor efter att jag tagit den?! Har förstått att den kan sitta i upp till 2 veckor, men det finns väl alltid undantag? Jag testade i alla fall i morse igen med testlagrets test och det blev ju två fina streck. Nöjer mig inte med det, så jag knallade in på apoteket idag och köpte ett digitalt test, som jag tänker använda om en vecka (om inte det tråkiga som inte får hända händer innan dess). Jag undrar vad ni andra har fått för instruktioner från läkare angående sprutan och grav-test-datum. Är pluset egentligen ett fett minus? Jag vill ju vara glad...

6 kommentarer:

deaslangtan sa...

Ett stort grattis! Å vad glad jag blir för er skull!!!

Anonym sa...

Hej vännen!
Nu bankar jag in i din tankfulla skalle: DU ÄR GRAVID! Jag vet att du tvivlar och har svårt att tro att ni äntligen är där...Men nu är det dags att kapitulera...släng dig ut i ovissheten och njut medans du kan. Snart kan du ju boka tid för VUL också så vet du helt säkert. Men du är gravid nu.
Många kramar

Anna sa...

Nej du vännen! Du ÄR gravid!!! Förstår att du inte vågar tro det, men det är sant! Stort grattis!!!

Kram

En helt vanlig människa... sa...

Åååå, ett väldigt stort o härligt grattis!
Njut, känn efter, o var lycklig!
Kramar o grattis igen!

lillawi sa...

Nejnejnej vännen, nu är du tossig. Är inte du gravid så är inte jag det heller. Pregnyl eller Ovitrelle sitter i i 10 dagar. Max upp till 14 dagar. Det är inte den som ger utslag tre veckor efteråt, jag lovar! Hur många enheter tog du förresten? Det har ju också betydelse för hur länge den sitter i.

Nä, sluta vara tokig nu och inse: du är gravid!

GRATTIS!

lillawi

Anonym sa...

STORT GRATTIS!!!

Men du lär nog inte vara den första som tvivlar efter en lång kamp.

Testa igen tills dess att du är säker. ;) Det skulle jag ha gjort.