fredag 8 februari 2008

Inte riktigt på samma nivå

Jag och maken har båda varit lediga idag. Varit på stan och shoppat lite, ätit lunch och haft en allmänt mysig dag. Pratat lite om det som eventuellt finns i magen. Vi vågar liksom inte prata om det känns det som. Jag får finurliga blickar av honom och han frågar hur jag mår, men inga planer... Men när vi pratade om att det faktiskt är ett mirakel, det som har hänt, så sa han att han tycker att det är så konstigt. "Först kommer mensen när den ska och sen bara kommer den inte. Hur funkar det egentligen?" Då märkte jag att jag är så jäkla påläst om det här. Jag kan långtifrån allt, men mycket mer än vad han kan. Det är ju jag som har googlat runt på alla ord som graviditet, ägglossning, spermier och annat. Och det är han som har tyckt att jag varit tråkig som spenderat så många timmar vid datorn. När vi kom hem beställde jag boken "Ett barn blir till" av Lennart Nilsson. Har faktiskt aldrig läst den riktigt. Hoppas att den kan förklara för oss båda vad det verkligen är som har hänt. Tydligen ska även IVF vara beskrivet i den nyaste upplagan. Även om det här inte skulle gå vägen, så känns boken ändå som en bra bok att ha.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lika lite som jag själv har skrivit på sistone, lika lite har jag läst andra bloggar.. Har helt missat din spänning här på sistone.. Jag gratulerar (försiktigt än så länge) och håller tummarna hårt, hårt för att det här är på riktigt!!! Kramar!!

Anonym sa...

Skickade precis efter den boken själv...fick hem den häromdagen...och jag tänkte prescis som du ...att det är en bra bok att ha även om...

Nina Granmo sa...

E så mycket enklareför karlarna. endera e det plus eller minus. Finns inte så mycket däremellan, och så lever de ju inte med det dygnet runt som vi gör.

Anna sa...

Oh, bra bokval. Försök även få tag i filmen Kärlekens mirakel med film av herr nilsson. Superkul att se, särskilt när man själv har en liten i magen. Det är så fantastiska bilder att man blir helt hänförd!

Kram