fredag 1 februari 2008

Lycka (med reservation)

Det var med darrande händer jag i morse kl. 05.20 kissade på det där digitala testet. Försökte förbereda mig mentalt på ett minus, eftersom jag aldrig känner att jag har tur med något. På anvisningen stod att det kan ta upp till 3 min innan svaret visas. Svaret kom mycket fortare än så och det blev ett + !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ringde maken, som jobbade (nattskift) och nästan grät ut beskedet. Känns som en dimma alltihop! Jag känner mig ju helt som vanligt, för katten! Mår inte illa över huvud taget, så det är otroligt svårt att ta in att det faktiskt skett ett mirakel i min kropp. Skulle kunna skriva om alla känslor jag har inombords, men hinner inte eftersom vi ska på kalas ikväll. Gissa vem som ska köra?!

Just nu känner jag mig bara så lycklig. Vad som än händer, så vet vi att det funkar att bli gravid med hjälp av insemination. Att ta steget till IVF känns långt och stort, både tidsmässigt och känslomässigt... Jag hoppas verkligen att detta kan ge oss den bebis vi önskar så mycket!

Tack alla ni gulliga vänner, som ger ett sådant fantastiskt stöd när jag som mest behöver det!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ett stort grattis till plusset! Vilken lyckodag :-)

Anonym sa...

Bara så extremt mycket GRATTIS till dig...då är vi i samma vecka nu då ;) Då kan vi verkligen följas åt.

Grattis igen

ochs STOR kram

Lilla J sa...

GRATTIS!!

Här plussas det ju på löpande band!

Kram

Nina Granmo sa...

Grattis! Samma tid här oxå.

Anonym sa...

Underbart! Åh, vad roligt!! Jag har lämnat meddelanden här flera gånger som bara försvinner, bl.a. om just det där, att jag inte kände ETT ENDA symtom förrän i v.7 (och blev tokförvånad när pluset var där på BIM). Men men, nu hoppas jag att mitt grattis kommer fram iallafall. Grattis grattis grattis! Helt fantastiskt!

lillawi sa...

GRATTIS!!!!!!!! Vilken plusyra! :) Många kramar

lillawi

Anonym sa...

Första gången jag klickar in här och så möts jag av såna fantastiska nyheter. GRATTIS!!

skärgårdstösen sa...

Grattis! Kanske jag vågar hoppas på att inseminationer faktiskt kan lyckas nu när jag ser ett verkligt bevis på att det kan hända.