onsdag 25 februari 2009

Uppdatering

Måste ju tillägga att de senaste tre nätterna har jag återigen försökt mig på att sluta nattamma. Jag har gett Lillan nappen och någon gång vatten när hon har vaknat och det har fungerat bra på så sätt att hon i alla fall har klarat sig utan mat. Sen har hon ju de två första nätterna vaknat väldigt ofta; har inte räknat, men det kändes som en gång i timmen första delen av natten. Inatt har hon nog sovit bättre, tror jag. Jag tror i alla fall att jag har gjort det. Första gången jag har ammat henne är vid kl.5 på morgonen, vilket är helt ok för min del. Kanske löser det inte problemet, för hon vet ju ändå inte vad klockan är och när natten är slut. Jag ska försöka göra så här nu i alla fall, för om det fortsätter att funka, så kan ju maken lika gärna vara den som får henne att somna om på nätterna!

1 kommentar:

Thibb som... sa...

Jag är sååå lycklig (vågar knappt skriva det...) för lille J har sovit mellan 22-03 utan att vakna de sista 4 nätterna!! 5 timmars ostörd sömn för mig är guld värd. Efter amningen har han dessutom somnat om och sovit fram till 6.30, ny amningen och sen vaknar han pigg kl 7.30 (till min förtvivlan, men jag får vara glad för de 5 timmarna!). Har ändrat amningstekniken till att amma honom full kl 21.30 och sen 22.30 får han det andra bröstet. Hittills verkar det funka! Ha en mysig helg, kram!