söndag 15 februari 2009

Körd

Första natten fungerade det ju bra med vatten istället för "riktig"mat, men natten efter det började krånglet igen. Nu har jag gett upp, fast jag inte borde. Jag känner mig helt enkelt slutkörd efter alldeles för många nätter med för lite sömn. Att amma de gånger Lillan vill äta är helt enkelt enklare och går fortare än att bråka med henne. Förut när hon har haft en period med lite sämre nattsömn har den inte varat så länge, men nu tycks det hela bara bli värre och värre. Från det att hon somnar vid 21-tiden sover hon oroligt och vaknar flera gånger fram till 24 eller 01, då hon får äta igen. Sen går resten av natten lite bättre, men med amningsuppehåll ett par-tre gånger. När jag läser det jag nu har skrivit låter det ju inte så illa, men det är det. Jag skulle verkligen vilja veta varför hon sover så dåligt nu jämfört med innan.

Som pricken över i har vår dator lagt av. Har nu varit utan internet i några dagar, men nu fått låna en dator, vilket jag känner oerhörd tacksamhet för. Nu återstår att se om alla våra bilder (är otroligt dumma, som har alla digitalbilder på datorn och inte någon annanstans, trots att vi visste vad som kunde hända) har gått förlorade... suck!!!

5 kommentarer:

Sandra sa...

Dina kvällar/nätter låter som våra!! Man är heelt slut, och vem orkar "bråka" med en 4 månaders kl 5 på morgonen??

Jo du det där kvinnliga kom tillbaka efter8 veckor TROTS att jag helammar, har även känt äl så jag skulle aldrig våga lite på amning som prev medel... Men vad skönt för dig att den lyser med sin frånvaro!!

Anonym sa...

håller tummarna för att alla bilder är kvar

jag tyckte väl att det gick lite väl lätt att sluta natamma...men det går bara förr eller senare...med a slutade vi på trenätter innan hon fyllde sex mån. med T lär det ta lååångt tid...för hon är en snuttis av stora mått

tisaleb

lillawi sa...

Jag ammar fortfarande nattetid. Herregud, de är ju bara 4 månader... Ska köra ett nattrace och vänja småttingarna av med nattmaten vad det lider, men med två bebisar tar det projektet liksom emot lite grann. Mitt tips är samma som bvc säger, ge vatten istället. Tog tre nätter av skrik med min stora på den tiden det begav sig, men sen var hon avvänjd. Men - avvänjningen gjordes av pappa, inte av mig som hon så starkt förknippade med amningen. Dessutom luktar ju mamma mjölk - och bebis är väl inte dum heller. ;)

lillawi sa...

Tillägg: under utvecklingsfaserna - vid 4 mån t ex - bör man nog undvika förändringar såsom snuttavvänjning. Bättre att vänta tills fasen är över.

lw

Anonym sa...

Säger som Lillawi, hon är bara 4 månader. Hon har en period när omvärlden plötsligt blir större och kanske lite "farligare". Då sover hon oroligt och behöver mer närhet. Ha tålamod! Det blir bätte snart. :-) Jag skulle inte börja med avvänjning än på några månader.