torsdag 22 januari 2009

Toppendag

Idag är jag riktigt nöjd över hur dagen blivit. Vi traskade iväg till öppna förskolan imorse och på vägen mötte vi en annan mamma och hennes 1-åriga son, som också skulle dit. Vi har pratat några gånger med varandra tidigare och hon är riktigt trevlig. De bor på samma gata som vi. Väl framme blev det lite småprat med de andra mammorna, som var där. Alla var supertrevliga och det visade sig att vi är 4 familjer som bor i samma kvarter. Jag träffade ingen som stämde riktigt överens med kategorin i förra inlägget, men Lillan var faktiskt inte yngst av barnen där. En bebis var bara 6 veckor gammal (sååå liten!!! Kommer knappt ihåg att Lillan varit så liten för inte alls länge sen!), men hade visserligen äldre syskon.

De hade lagt upp "programmet", så att det blev trevligt både för barnen och oss vuxna; först lite presentation, sång och lek... Sedan fika och slutligen lite mer sång innan vi traskade hem. Kommer definitivt att bli stammis där, tror jag :)

Det som blev lite jobbigt var när Lillan skulle äta. Hon verkar inte riktigt bekväm med att äta på offentliga ställen. Gallskrek en bra stund, så jag tror inte att hon fick i sig så mycket som hon brukar. Visserligen kom det en massa mjölk på en gång, så kanske ändå... sedan somnade hon gott en stund i alla fall, så jag kunde få i mig lite kaffe och smörgås.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tror det är åldern...att inte vilja äta offentligt...T är likadan...det är besvärligt...men snart kan vi börja med smakisar och vips så äter de vanlig mat mitt på dan istället

Thibb som... sa...

Ååhh, vilken bra rapport! Vad roligt för er att det blev så bra! Nu ska jag också ta mig till en ÖF och kolla läget, det verkar ju riktigt bra. Och jag har förstått att den ÖF jag ska gå till har dessutom speciella aktiviteter för 'mini'-bebisar vissa tider i veckan, så då blir det ju ännu mer riktat till deras ålder! Kanon!

Nina Granmo sa...

Va kul! Vi springer nog på alldeles för mycket träffar. Bkir ju sociala i alla fall.