torsdag 1 januari 2009

Nytt år

Jag tror inte att så många går in här och läser längre. Från början handlade ju den här bloggen om våra försök att bli gravida. Sen när graviditeten var ett faktum försvann nog några läsare, vilket jag förstår orsaken till.

Jag hade ju ganska mycket tid för att skriva av mig förut och jag hade ett stort behov av det. Nu när vårt lilla mirakel är här, finns det väldigt lite tid över till mig själv och mina behov. En bärbar dator med blixtsnabb uppkoppling hade förstås underlättat, men inte så mycket. Nu när det går så lång tid mellan inläggen vet jag inte vad jag ska skriva om när jag väl sätter mig ner för att skriva. Ett tag tänkte jag att jag ju kunde skriva om Lillans utveckling, mest för min egen skull, men det kommer inte att funka. Snart fyller hon tre månader och utvecklingsmässigt finns det ju hur mycket som helst som händer hela tiden. Jag läser mina favoritbloggar flera gånger i veckan och när det gäller de bloggarna som numera handlar om föräldraliv är det jättekul att få se bilder från vardagen. Problemet för mig är att jag fortfarande vill att min blogg ska vara hyfsat anonym. Då är det ju inte en jättebra idé att lägga ut bilder på Lillan här.

Jag får helt enkelt tänka över vad jag ska göra med den här bloggen. Jag såg någonstans att man kan göra som en pocketbok av eget material. Det skulle vara intressant att föreviga vår resa fram till Lillans födelse på det sättet, men jag vet inte. Jag vill ju på något sätt kunna gå tillbaka och läsa om den här resan senare i livet.

Jag önskar i alla fall er ett fortsatt gott nytt år och hoppas att 2009 har flera efterlängtade mirakel att komma med för er som längtar efter och kämpar för att bli föräldrar. 2008 var helt klart ett lyckans år för mig. För varje dag som går känner jag mer och mer lycka över min livssituation. Nu ser jag fram emot varje dag och det är så otroligt häftigt att få vara en del av Lillans liv. Inte visste jag hur mycket glädje någons leende, rapar och pruttar skulle kunna ge mig. Nu vet jag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har följt din blogg i lite mer än ett år nu, från det att jag upptäckte att jag ville ha barn för två höstar sedan. Vi hade inga större problem att bli gravida (om man nu inte förutsätter att bli gravid på första försöket). Din blogg fick mig att tänka och fundera och bli ödmjuk inför livet.
Nu är jag halvvägs in i min graviditet och jag läser så gärna hur livet som mamma är för att "förbereda" mig själv.
Jag läser inte din blogg bara för att den handlar om hur svårt det är att bli gravid utan för att du skriver så bra. Jag skulle tycka att det vore jättetråkigt om du slutade nu när jag "lärt känna dig" under 1,5 år. (Man måste inte ha bilder på barnet i bloggen. :-)

/Elisabeth
(trogen läsare som först nu kommenterat bloggen ;-)

skärgårdstösen sa...

Gott nytt år! Jah kikar in dagligen, blir så glad när jag ser att du uppdaterat. Men kan tro att bloggandet inte kommer i första hand när bebisen kommit =)
Kram!

Anonym sa...

Hejsan! Det lät intressant att man kan göra en pocketbok av sin blogg. Har du någon länk till ett sådant ställe. Jag skulle väldigt gärna göra det. =)

Jag önskar dig också en god fortsättning på det nya året....

Cinks sa...

Minns du var man kunde göra den där pocketboken? Jag har funderat på hur jag ska kunna spara alla löpmeter text den dagen jag slutar blogga.