onsdag 28 januari 2009

Bakslag

När man tänker; att nu går ju allt ganska bra, då vänder det. Så är det bara. Inte konstigt att man är pessimist! Jag har börjat misstänka att Lillan har tänder (eller kanske tand) på gång. Vissa tecken stämmer in, som att hon har börjat dregla och har fingrarna i munnen typ hela tiden. Senaste dagarna har hon sovit MYCKET dåligt på nätterna och har även riktiga skrikattacker på dagarna innan hon somnar. När hon var yngre (låter knäppt att använda det uttrycket om en 3-månaders bebis) krånglade magen en del och man känner igen symtomen på det. Nu verkar magen vara lugn, så det har jag nästan uteslutit som boven i dramat. Imorgon ska vi försöka införskaffa en klassisk gummi-bitring och hoppas på att det kanske hjälper. Vad göra annars? Hoppas bara på att kommande natt blir ett undantag jämfört med de senaste nätterna, för imorgon kl. 9 är det dags för öppna förskolan igen!

2 kommentarer:

Nina Granmo sa...

Fyramånadersskrik? Tror det blev bättre med välling. Men har bara en kvälls erfarenhet än så länge.

lillawi sa...

Mina två, drygt tre månader, är likadana. Fingrarna eller hela handen i munnen, dregglar som tusan och sover dåligt. Jag gissar också att det är tänder på gång. Min stora fick sina första två i underkäken när hon var fyra månader. Inte ovanligt att de börjar krångla nån månad innan tänderna börjar synas.

lw