onsdag 21 januari 2009

Oerfaren

Jag har lite funderingar kring det där med att gå på öppen förskola. Jag vet ju att Lillan inte har någon glädje av att följa med på diverse aktiviteter än och därför känns det lite konstigt för mig att börja gå på öppen förskola redan. Sedan måste jag erkänna att jag själv gärna skulle vilja lära känna någon annan nybliven mamma, gärna förstagångsmamma, som bor i samma by som vi. Fast vi har bott här i ett par år har vi inte lärt känna något folk här. Visst hälsar vi på grannarna och småpratar lite, men de är inte i samma ålder som vi och inga vi skulle vilja umgås med.

Någon med barn, som har någon åsikt om detta?

(... lägger till att så klart läsare utan barn gärna får lämna sina åsikter också ;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

jorå visst har Lillan utbyte av öppen förskola...de små liven gillar att titta på andra bebisar...och å gillar Lillan en gladare och nöjdare mamma om det blir så att du hittar en ÖF som du trivs med.

Jag går på babyrytmik med T...hon diggar det skarpt...

Påsarna heter Istad

//Tisalen

Thibb som... sa...

Halloj, tänker precis som du - går vi på något är det ju bara för 'min' skull. Men jag tänkte pröva och se - om jag får något ut av det kanske Junior också får något ut av det. Vi flyttade också strax innan vi började på Junior-projektet, så även om vi har en del släkt där vi bor nu så är det dåligt med riktiga vänner, speciellt sådana med småbarn.

Du kan väl pröva Öppna F och berätta hur det funkar? Junior är ju en månad yngre än Lillan så vi kan följa ert exempel sen... ;-)

Sandra sa...

Jag har också varit på ÖF, och sen rytmik idag (med tisalen). Det är lite svårt att säga men jag tror att hon gillade rytmiken idag, hon var iaf inte ledsen :-) Om inte annat är det väldigt skönt att komma ut och träffa lite vuxet sällskap emellanåt.

Det blir nog Öf och rytmik nästa vecka också!!

Cinks sa...

Det är väl ett smart sätt att komma i kontakt med andra mammor. Vi behöver ju faktiskt lite stimulans också emellan vaggvisorna ;-) Det är ju också svårt att "plötsligt" bara lära känna grannarna även om de också har små barn. Jag ska vänta nån vecka till och sen ska jag också leta öf till mig och LillaN