onsdag 14 januari 2009

Puh!

Än så länge mår Lillan bara bra! Hon fick sitta i mitt knä när sprutorna gavs samtidigt i båda låren. Maken min var med så han fick hålla hennes små fötter lite. Kändes hemskt på något sätt att vi visste vad som skulle ske, men att hon inte visste något. Hon litar ju på oss och så gör vi så dumma saker mot henne! Så klart blev hon jätteledsen precis när de stack henne och sprutade in, men så fort det var klart blev hon på bra humör igen. Leendet som kom efteråt gjorde oss väldigt, väldigt glada! Jag hade gett Lillan en Alvedon innan vi åkte till BVC. Kanske hade det lite effekt, men jag vet inte. I vänsta låret kan hon bli öm och få en liten knuta av sprutan (minns inte vilken vaccination som gavs där). Knutan kan visst vara kvar i en månad. Hon kan även få feber som kan vara i något dygn efteråt. Men som sagt... Peppar, peppar...

1 kommentar:

Sandra sa...

Åhh jag bävar inför Ellas spruta på fredag!! :-( Ska man ge dem alvedon innan??