lördag 8 november 2008

Tillbaks

Nu är jag nästan tillbaks på min normala vikt igen. Har inte haft möjlighet att väga mig sedan jag var på MVC en tid innan förlossningen. Sista vikten jag minns var 76 kg.. eller var det 78? Idag passade jag på att väga mig hemma hos mamma och de lysande siffrorna på vågen visade då 62,5 kg. Något kg mer än vad jag vill väga, men så väger väl "mjölkpåsarna" lite också? Tror att jag gick och bar på en massa vätska för jag kände redan någon vecka efter förlossningen att bland annat benen hade blivit rejält mycket smalare. Rent fett försvinner väl inte så fort? Känns i alla fall skönt att kroppen har fixat omställningen från ogravid till gravid och tillbaks till ogravid så finurligt bra!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh va härligt.. 14 kg bara så där egentligen. Då finns det ju hopp! Jag har faktiskt bara gått upp 1kg än även om jag går in i v 17 på måndag... Men jag har ju lite o ta av sedan innan =/..
Kan du ha dina gamla kläder o jeans nu då?
Hade varit mysigt att komma o hälsa på snart igen! Kram - you know who..

skärgårdstösen sa...

Tillbaka i före graviditetsvikt redan, det låter riktigt bra det =) Och inger hopp åt en som känner sej mera otymplig för var dag...

Ha de gott!

Nina Granmo sa...

Har också gått ner allt som gick upp, mycket var nog vätska. Men tycker ändå kroppsformen har ändrats, magen e mer bullig, ska väl gymmet till för den. O sku ju inte skada att går ner lite mer ännu.