tisdag 25 november 2008

Krassligt

Jag har blivit rejält förkyld. Efter fyra nätters "underbar" sömn var natten till idag inget att hurra för. Lillan vaknade flera gånger, kanske på grund av min oroliga sömn? Känner mig helt däckad idag. Steg upp vid 10 och åt frukost. Sen när Lillan somnade passade jag på att krypa ner i sängen igen för att få lite mer sömn, men trots att hon sov en timme lyckades jag inte somna. Känns som att jag har för mycket att tänka på just nu. Det är mycket som ska ordnas nu innan jul; små och lite större projekt. Vi har inte ens bestämt oss för var vi ska fira jul i år. Vi brukar skifta vartannat år hos makens familj och vartannat år hos min familj. På grund av Lillans intåg på jorden är det lite "slagsmål" om oss i år. Det kanske blir att vi firar hemma helt enkelt.

Var på BVC igår igen för att visa upp den "lapiserade" naveln. Huden runt om har läkt kanonfint. Kanske bröstmjölkens förtjänst? Har i alla fall smort så mycket jag har kunnat och låtit Lillan ligga och lufta en del. Lilla "ballongen" är inte helt borta, så det blev lite lapis på igår igen, med betoning på LITE... Inget kladd den här gången...

Vill passa på att tacka alla som kommenterat förra inlägget. Det är klurigt det där med utslag... Jag frågade faktiskt BVC-ssk'n om det var laktosen som kunde vara boven i dramat, eller om det var proteinet... Tycker att de borde veta bättre, men alltså inte. De laktosfria produkterna har inte hjälpt än i alla fall. Har ändå köpt hem nya laktosfria varor, så jag får väl göra slut på dem. Tycker även att det vore konstigt om Lillan började reagera mot mjölkprodukterna först vid 5 veckors ålder. Borde hon inte ha reagerat tidigare i så fall? Nej, håller nog med om att det är vanliga hormonplitor och mot dem kan man inte göra så mycket, eller?

För övrigt känns vårt lilla mirakel som en rejäl bebis nu. Hon är helt med med blicken och stark som tusan i nacken. Känns inte lika ömtålig nu som i början. Håller på med ett fotoalbum om graviditeten, med magbilder och första bilderna på Lillan... Vilken skillnad det är när man jämför henne nu med de bilderna...

Nu ska jag försöka bli frisk... Tyckte att det där nya nässprayen, Otrivin Comp, som både hjälper mot nästäppa och rinnig näsa verkade toppen.. Synd bara att man inte får använda den när man ammar...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så trist att bli sjuk! Nu när du minst av allt orkar med den extra ansträngningen.. Testa kanjang! Sen brukar jag ånga upp vicks vaporrub eller va sjutton det heter o sitta o inhalera en stund över en gryta..
Hörde att ni träffat en hårig kille o hans mamma på stan.. De har varit o fikat här idag =).
Hoppas du kryar på dig fort!
Kramar Nallemaja

Lucia sa...

Nallemaja: Vet inte om det är någon hit med naturläkemedel när man ammar?? Jo, vi träffade på varandra på stan, kul!
Kram

Thibb som... sa...

Stackars dig, hoppas du kryar på dig fort! Inget kul med förkylning, hoppas Lillan klarar sig!

Spännande att se utvecklingen, den är så påtaglig med de här små! Ska också börja med ett litet album, så kan man tydligt se vad som händer under veckorna!

KRAM!

skärgårdstösen sa...

Skickar ork o krya på dej hälsningar!