onsdag 12 november 2008

Inträdesprov

Morgondagens stora mål består av att ta sig till öppna förskolan på så kallat "babycafé". Det ska bli någon information om tandvård, som kanske kan vara bra att ta del av. Problemet är att vi ska vara där redan kl. 9.30. I vanliga fall har jag inte hunnit göra i ordning mig själv och Lillan förrän vid lunch, så vi får ta och stiga upp tidigt i morgon bitti...

Egentligen känner jag mig väldigt obekväm med att gå till öppna förskolan. Nu är det alltså dags att träffa andra föräldrar och försöka "knyta kontakter". Klart att det skulle vara trevligt att lära känna nya människor, men det känns lite konstigt att lära känna folk bara för att man har en sak gemensamt. Får väl se hur det går. Kanske blir morgondagen den dagen då jag blir fullvärdig medlem i "mammaklubben".

;)

1 kommentar:

Anonym sa...

undrar om du kom i tid?

Jag lämnar ju på dagis varje dag kl 9....två barn att morgonhantera...man lär sig...men de första mornarna var kluriga....men inte en sekund senare än sju kan jag gå upp...och lilla T hon få anpassa sig...