lördag 15 november 2008

Flera i rad

I natt har jag fått sova en hel del timmar i rad! Det är ju lite smått otroligt. Trodde inte att det skulle bli så med tanke på att vår lilla älskling har blivit ganska gnällig igen på kvällarna (har börjat med både Sempers magdroppar och Miniform, som verkat fungera ett tag). När maken min slutligen fått henne att somna, vid 01-tiden sov hon superbra ända till i morse vid 06.30. Kändes helt ljuvligt när jag vaknade och såg vad klockan var! Sen blev det lite mat för hennes del och sen ville hon ju så klart inte somna om. Låg vaken i någon timme, sen vaknade jag vid 10, så lite mer sömn blev det ju. Konsekvensen av en god natts sömn blev ett överfyllt bröst som fick åtgärdas med pump. Känns helt ok.

Igår provade vi baby-sittern för första gången och Lillan verkar gilla den hyfsat. Har varit lite osäker på hur tidigt man kan börja använda den, men googlade lite och såg att man visst kan börja från nyfödd, bara det går att ha liggläge. Låter ju logiskt i och för sig.

3 kommentarer:

Sandra sa...

Jag länkar tillbaka :-)

skärgårdstösen sa...

Skönt att få sova ut =)

Anonym sa...

Du är utmanad/ Tisalen