onsdag 22 april 2009

Utveckling i raketfart

På två veckor har Lillan gått från att sitta ganska sådär till att sitta väldigt stadigt. Jag sitter alltid intill henne när hon ska sitta på golvet, men hon ramlar inte så ofta längre. I vagnen är det ju sittläge, som gäller när Lillan är pigg. Tills nu har vi inte använt selen i vagnen. Hon har ju tidigare inte varit på väg någonstans, utan snällt suttit kvar där hon blivit placerad. Nu är det party i vagnen när vi är ute och går, så man måste verkligen ha koll på henne. Problemet nu är att vi inte har någon "sittdyna" till vagnen, utan använder madrassen som tillhör liften och i den finns det ju inga hål för selen. Måste köpa... suck...

Ett annat litet dilemma (inte värt att nämna bristen på sömn, egentligen) är att Lillan numera sover på sidan, vilket de senste nätterna resulterat i blöt pyjamas och i natt även vått i sängen. Vet inte viljen typ av blöja som skulle fungera bättre på natten. Något tips?

För övrigt rullar dagarna på. Det händer en del grejer i vår lilla by. Jag antar att jag nu i alla fall fått ett möjligen tidsbegränsat medlemskap i mammaklubben, för det är fullt ös vad gäller planer för många av oss mammor i byn. Snart är det dags för en trevlig utekväll på stan, verkar det som. Kan bli trevligt att lära känna kvinnorna bakom mammarollerna med! Egentligen skulle jag ju gärna vilja ta en utekväll med mina "gamla" väninnor, men nu känner jag mig inte helt redo för en "riktig" utekväll med sen hemgång. Första kommer nog att bli något mittemellan, med hänsyn till att plikten kallar tidigt nästa morgon ( jo, det finns en pappa med, men jag vaknar så lätt när det är livat i huset).

Förresten, så har Lilla damen nu provat kött också. Gillas ibland, men idag var det bara skrik tills det blev gröt istället.

Inga kommentarer: