tisdag 7 april 2009

Tackbrev till Semper?

Ja, maken säger att han skulle skriva ett tackbrev till Semper om han visste att det var gröten som har hjälpt Lillan att sova bättre. Vi köpte i alla fall kvällsgröten, som är från sex månaders ålder och Lillan har nu ätit av den två kvällar. Hon har definitivt sovit bättre och i natt var det verkligen en underbar natt, jämfört med helgen som var. Visserligen har både maken och vår fyrbente vän sovit i ett annat rum de senste två nätterna, så kanske är det frånvaron av deras snarkningar, som har haft positiv effekt? Svårt att veta vilket!

En sak som var konstigt när jag vaknade vid fem i morse och inte hade ammat sedan igår kväll, var att brösten inte var spända och läckte... Why?

3 kommentarer:

Sandra sa...

Åh vad kul att höra. Jag har så mycket tankar om amning/nattning/sömn just nu att jag måste reda ut dem i mitt eget huvud innan de får träda i kraft!!

Hoppas det fortsätter på samma bana!!

Maria sa...

Hej, vår son är född 10 dagar efter er flicka. Han sov uselt i början, snittade 8-10 timmar per dygn med massor av uppvaknanden på nätterna. Vi använde sen Anna Wahlgrens "sova-hela-natten". Numera sover vår 5-månaders 11 h i sträck på nätterna, ibland ETT uppvak för mat. Det är rena drömmen! Om det funkade på vår "hopplösa" son så funkar det på alla! Och det handlar inte om att barnet ska skrika sig till sömns, inte alls! Han var trött och ledsen förut, numera utvilad och harmonisk! Står massor på www.annawahlgren.com
Jag lovar, det funkar! KRAM

isblomma sa...

Hej vännen!

Finns nu på ny plats... Har dragit igång nya bloggen. :-)