fredag 24 april 2009

Snälla välling, bli vår lösning!

Ikväll har Lillan fått en hel portion välling att sova på. Förut har vi kört med gröt och senare lite amning, som pricken över i. Igår och i förrgår fick hon en dl. välling bara för att hon skulle få smaka och hon gillade det. Det är enligt rekommendationer från BVC, som jag nu ger upp amningen mer och mer. Jag har ju mjölk så att det sprutar och blir över, men som "tanten" säger, så är den kanske inte av så god kvalitét längre. Känns faktiskt lite sorgligt att jag är på väg att sluta amma, även om det också ska bli skönt.

Hoppas Lillan får sova hela natten inatt! Om vällingen är lösningen på de nattliga problemen, kanske det i sin tur även leder till mindre kiss i blöjan. Mätt bebis=färre nattmål=mindre kiss=torr pyjamas=torr säng?

Imorgon ska mor min få en eftermiddag med sitt barnbarn. De ska visst ta en tur på stan och kolla in Lindex sortiment. Känns helt ok! Jag ska nog passa på att sola lite om vädret blir som utlovat.

Natti!

3 kommentarer:

skärgårdstösen sa...

Håller tummarna att nätterna blir bättre o torrare!

Sandra sa...

På råd från bvc?? Alla är de olika, på mitt bvc hyllar de amningen till höjden. Vilket jag också gör i dessa dagar då dottern mat/gröt/välling vägrar!!!

Härligt att allt flyter på och jag håller tummarna för skönare nätter :-)

Kram S

Hany Vu sa...

jag har också en kille på 9mån här som vägra allt förutom tutte. Har du några bra tips? Jag är liksom orolig över att han inte får i sig tillräcklingt med näring genom tutte.