torsdag 23 april 2009

Blir så trött...

Tredje natten i rad, som blöjan har läckt igenom. Samma visa igen. Blöt pyjamas och vått i sängen. Måste köpa plastad frotté, vilket ju inte har behövts tidigare. Även om jag har det i sängen är det ju jobbigt ändå att behöva dra upp Lillan och byta pyjamas och stöka. Ska inte 2009-års blöjor kunna fungera när en bebis ligger på sidan??

Köpte "up-and-go" blöjor igår, eftersom jag tänkte att de kanske sitter bättre på sidorna. Tänkte köpa Pampers, eftersom jag läst att den har hjälpt många just med vårt problem, men när vi stod och valde blev det Coops istället. Dumsnålt?

Idag går många av mina tankar till en av mina närmaste vänner, som idag blivit igångsatt på grund av havandeskapsförgiftning. Hoppas lilla bebisen kommer ut utan för mycket besvär och att det inte tar så lång tid. Längtar efter att få träffa dem!

2 kommentarer:

Petra sa...

Du kanske ska testa Pampers Baby Dry nästa gång? Vad jag förstår är den blöjan specialdesignad för just natten. Den håller åtminstone vår Alex skapligt torr om nätterna. :-)

Thibb som... sa...

Visst är det galet?! Vi har prövat både Pampers och Libero, alla olika storlekar (någon rekommenderade lite större storlek) men olyckorna händer iallafall... Även när vi drar åt så att bebis får hjärtsnörp...

Jag vet inte vad man ska göra. Förutom att byta mitt i natten och jag tycker inte det är ett alternativ för då har man bebis vaken i ett par timmar... Så jag räknar stenkallt med 2 läckage i veckan, och så köper vi ny bäddmadrass om några år... ;-)